Ako ostávam motivovaná a aktívna počas karantény?

Moje obľúbné cvičenia a tipy

Romýšľala som ako je dôležité v tieto dni nestrácať motiváciu a ostať v rámci možností aktívni. Možno si to úplne neviete predstaviť vy na Slovensku, lebo ešte stále môžete ísť sem-tam na prechádzku pokiaľ sa vyhýbate ľuďom. Ale my tu v Španielsku sme tretí týždeň, 20 dní v karanténe so zákazom vychádzania, pokiaľ sa nejedná o urgetné prípady alebo nákup potravín. A aj to môžete ísť len do najbližišeho obchodu (ak by vás zastavila polícia a budete ďaleko od svojeho bydliska tak pokuta začína na 600 eur). V našom prípade je najbližší obchod vzdialený menej než 500m, takže toho pohybu a aktivity máme ozaj málo.

Ja som sa hneď od začiatku, kedy u nás vychádzky zakázali, rozhodla nesedieť na zadku a urobiť všetko preto, aby som sa na konci dňa cítila unavená. Ale nie z nudy a nič nerobenia, lebo aj to vás vie unaviť. Ale z roboty, cvičenia, behania za Meli a pod. Dni sa na seba veľmi podobajú, slovo rutina naberá nový význam a tak bolo potrebné osviežiť to niečím novým, iným.

Keď je každý jeden deň taký ako ten predtým, motivácia sa hľadá ozaj ťažko. Ale nie raz som tu na tomto blogu písala o motivácii. Pri plnení snov je motivácia jedna zo základných zložiek úspechu. A tak o nej niečo viem a verím, že vás práve týmto čánkom namotivujem hýbať sa, ak sa vám až tak veľmi nechce. Rovnako mám pre vás aj tipy na konkrétne aktivity, ktoré mám overené a ktoré mňa nabíjajú energiou a spôsobujú mi svalovicu jak má byť.

Dá sa to aj takto, hoci to nie je vždy pohodlné a efektívne

Tréneri

  • Lucka Moncman – Fit mama projekt

Lucka bola moja trénerka ešte pár rokov dozadu, keď som cvičievala vo fitku. Je maminka 2 chlapcov a založila FIT MAMA projekt strollering. Nájdete ju na Instagrame ako @moncmanlucia . Pretože je sama mamou, vie tréningy krásne prispôsobiť pre nás, ktoré chceme cvičiť doma, ale pod nohami sa nám motajú pidlidi. Celý posledný mesiac som s ňou cvičila online na Instagrame (zadarmo!) a teraz má súkromnú skupinu na Facebooku. Tréning stojí menej ako cappuchino, ktoré si teraz aj tak nikde nedám a ide z nej taká neskutočná energia, že nechápem. Vyhovuje mi najmä to, že tréningy sú dostupné 24 hodín a ak nestíham cvičiť pri malej live, tak si to dám večer, keď zaspí. Každý tréning s ňou je zábava, makačka a Lucka je momentálne môj motivátor číslo jedna.

Nehovorím, že musíte cvičiť práve s ňou, ale nájdite si niekoho, kto bude motivovať a hnať vás, aby ste vstali a zacvičili si. Teraz je veľa trénerov odkázaných len na takúto formu práce, podporte ich. Neoľutujete.

Môj tip: Dajte si výzvu s najlepšou kamoškou, zacvičte si spolu online cez skype. Zapojte manžela, nech vás v tom nenechá samú (aj jemu určite pohyb chýba ). Niečo bude fungovať práve pre vás, skúste to!

  • Maria Earl – pilates
Maria je bývalá tanečníčka a roky učila pilates v New Yorku

Maria je lektorka pilatesu tu u nás v Sant Cugate. Objavila som jej cvičenia pre mamičky po pôrode, ktoré prispôsobila tak, aby sme mohli mať pri sebe aj naše bábatká. Pilates si rýchlo získal moje srdce a začala som k nej chodiť pravidelne na tréningy aj na strojoch a je to moja víkendová psychohygiena a taktiež dobrá makačka. Momentálne s ňou cvičím takisto cez jej Instagram (@maria_earl ), kde dáva pravidelne rýchle 20 minútové cvičenia. Ale takisto robí full online hodiny, kde si dáte poriadne do tela. A ešte vás pri tom aj zaručene rozosmeje 🙂

pozrite si aj jej web: http://www.mariaearle.com/

Môj tip: Vyskúšajte práve teraz niečo, načo ste sa doteraz neodhodlali. Či už je to jóga, piloxing alebo latino tanec. Na Youtube je trilión videí s cvičeniami od výmyslu sveta, tak prečo to neskúsiť práve teraz, v pohodlí domova, kde nás nezväzuje pocit hanby, že to neviem. A možno objavíte novú vášeň, ktovie 🙂


Programy

  • Fitshaker

Ak sledujete môj blog nejaký ten piatok, o Fitshakeri ste u mňa už rozhodne čítali. Neraz som sa zapojila do ich novoročných výziev, či výziev do plaviek (približne 2 mesačné programy plné cvičenia, vzdelávania sa o strave a motivácie). Pravda je, že ešte ani raz som žiadne nedokončila (naposledy preto, že som otehotnela :D). Ale vždy ma veľmi bavili. Ak máte radi štruktúru, systém a variácie cvičení, tak @fitshaker je to pravé orechové.

Ich výber cvičení a trénerov je vážne veľký. Kardio, HIIT, Gravid Joga a po novom aj videá pre deti pod názvom Kidshaker. Môžete si platiť mesačné členské a mať tak prístup k celému archívu videí hocikedy a hocikde. Alebo sa môžete pripájať na live prenosy, ktoré prebiehajú počas týždňa v rôznych časoch a to máte zadarmo.

Môj tip: Ak je to čo i len trochu možné, vypeckujte si hudbu v repráku alebo si dajte slúchadlá. Skvelá hudba je poriadny hnací motor pri cvičení (ale aj pri iných aktivitách ako je upratovanie). A zároveň mi pomáha cítiť sa ako vo filme :D.

  • Bubblebutt

Na tento trojmesačný intenzívny program som sa nechala zinfluencovať na Instagrame ja. Už ani neviem kým, lebo ho začalo cvičiť hromada báb. Skúsila som to aj ja. Kúpite si jednorázovo program, ktorý vám príde v PDF a cvičíte. 3x do týždňa po 30 minút so značne sa stupňujúcou intenzitou. Všetko cviky s vlastnou výhou, maximálne potrebujete mať sem-tam po ruke stoličku alebo jednoručky.

Zatiaľ som sa prebojovala len do necelej polovice. Ja mám vždy nejakú smolu pri takýchto výzvach, že si dačo zlomím, ochoriem alebo pod. Tak tomu bolo aj teraz. Najprv som mala problémy so zubami a potom zápaľ pľúc. Výhoda je, že môžem hocikedy znovu začať. Ak ma to začne nudiť, tak sa k tomu vrátim neskôr. Pozrite si Instagram @bubblebuttsk a ak vás to zaujme, vyskúšajte.

Môj tip: Smarthodinky alebo športové náramky sú pre mňa tiež veľkým pomocníkom a dokážu ma aj namotivovať. Keď mi povedzme k dosiahnutiu denného cieľa chýba kúsok, tak sa premôžem a zacvičím si ešte o niečo dlhšie, pre ten vizuálny uspokojujúci pocit, že mi hodinky povedia: Skvelé, dokázala si to! Nie je to samozrejme nevyhnutnosť, ale aj maličkosti ako toto vedia urobiť svoje.

Iné inšpirácie

  • Zumba

Zumba je moja vášeň už dobrých desať rokov. Nikdy som sa nedostala k tomu urobiť si inštruktorský kurz, ale roky rokúce som ju precvičovala pre kamošky a ich maminy (až sa mi to veriť nechce, keď to rátam, ale začala som s tým ešte v 2012).

So zumbou som musela prestať, keď som otehotnela. A nevrátila som sa k nej až do nedávna, keď som si vrámci hľadania nejakej novej aktivity povedala, že vyskúšam zavolať kamošky a zacvičiť si s nimi online, cez Zoom (online nástroj na konferenčné video hovory, ktorý teraz používa asi každý druhý človek 😀 ). No a ono to bolo úplne super. Musela som stráviť pol hodinku pred tým než sme šli naostro rekapituláciou choreografií, ale to je niečo ako bicyklovanie (pre mňa), raz to vieš, nezabudneš. Za sebou máme dve takéto spoločné hodiny a určite budú ďalšie už čoskoro.

Môj tip: Tento tip cvičenia si doprajte najmä v dni, keď na vás dolieha depresia alebo máte migrénu. Zumba alebo celkovo tanec má do seba ešte o niečo viac. Všeobecne po docvičení sa do tela vyplavujú endorfíny, ale pri zumbe je to ako výbuch z dela. Po docvičené nebude po depke ani stopy. Nehovoriac o tom, že pri hodinke zumby môžete spáliť až 1000 kalórií 🙂

  • Youtube

No a na záver mám už len jeden tip a to, že Youtube obsahuje približne 750 miliónov fitness videí, takže ak vás fakt nenapadá, čo si zacvičiť, tak otvorte notebook alebo mobil, zadajte si do vyhľadávača “fitness video” a voalá. Môj najobľúbenejší kanál, ktorý odporúčam vyskúšať je rozhodne Popsugar Fitness 🙂 Ešte nikdy ma tam nesklamali.

Na záver už len prehlásenie, že toto sú moje úprimné odporúčania, čisto na základe mojej spokojnosti a skúseností, či už s trénermi alebo aj spomínanými programami. Nejedná sa o žiadnu spoluprácu 🙂

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>