Motivačný blog o ceste za zdravším ja II. (cvičenie, hnacie motory, sledovanie progresu…)

Motivačný blog o ceste za zdravším ja II. (cvičenie, hnacie motory, sledovanie progresu…)

Minulý týždeň som načrela do témy, ktorou sa zaoberá hromada ľudí a priniesla som svoj pohľad na ňu, resp. lepšie povedané – moje osobné skúsenosti. Chudnutie, zdravie, výživa. Všetko toto je pre náš život dôležité. Každý má iné ciele a každý chce byť so sebou spokojný a cítiť sa fit. Nie všetci ale vieme nájsť tú správnu motiváciu. A tak píšem ja o tej svojej a dúfam, že sa mi podarí motivovať niekoho ďalšieho. O strave, zadelení času  a hlavne o nájdení si činnosti, ktorá ma baví som písala TU. Prejdem teda k ďalšej časti bez zbytočných rečí.

4. Pohyb, cvičenie a čerstvý vzduch

Ako som spomínala v predošlom blogu, na ceste za zdravším ja, je dôležitým bodom jednak úprava stravy. Ale takisto nám nesmie chýbať pohyb. V dnešnej dobe, keď každý druhý človek má auto, sedavú prácu za počítačom odnevidím-donevidím a každodenná únava je absolútne bežnou súčasťou nášho života, nám na pohyb ostáva málo času. A to je chyba. 

Vertical-Yellow-ZUMBA-Logo
oficiálne logo Zumba Fitness

Čo robím ja? Vždy som bola veľmi aktívna osoba. Odmalička som chodila do turistického oddielu, v škole som sa na telesnej neflákala, zúčastňovala som sa športových dní a pod. Neskôr, keď mi došlo, že športovanie nie je len fajn vec, ale že ju viem aj využiť vo svoj prospech, tak som začala chodiť do posilky s kamarátkou, ktorá sa do toho vyznala. No a ako som spomínala, je dôležité nájsť si aktivity, ktoré Vás budú hlavne baviť a mňa začala baviť zumba, tak tej som venovala v týždni často tri-štyri večery. Ale skončila som školu, začala pracovať, byť unavená a na športovanie ostávalo čím ďalej, tým menej času, chute a energie. A kilá sa začali hromadiť, to si viete predstaviť. 

Keby mi hocikto povedal, že pozor, náhla zmena životného štýlu bude mať dôsledky, asi by som neverila, ale bola to pravda. A nanovo sa začína oveľa ťažšie. Ale som rada, že som “back on track” a robím, čo ma baví a baví ma, čo robím. Momentálne sa snažím navštevovať fitko 2-3 krát do týždňa, jeden deň z toho je vždy s osobnou trénerkou Luckou, lebo jednak kvôli problémom s kolenom a aj kvôli motivácii som sa rozhodla mať nad sebou dohľad. Ďalej sa mi darí raz do týždňa ísť na hodinu zumby. No a do praxe som zaviedla aj iné cenné rady, ako napr. vystupujem o zastávku skôr a prejdem sa peší domov. Po meste radšej behám ako sa prevážam mhdčkou. Bývam v budove bez výťahu na 4-tom poschodí tak to je tiež celkom fajn, najmä keď si zabudnem doma mobil a zistím to až na prízemí. 

5. Sledovanie progresu, porovnávanie výsledkov

Častokrát sa nám nedarí chudnúť a zlepšovať sa, lebo nevidíme na sebe výsledky hneď akoby sme chceli. Obzeráme sa dennodenne v zrkadle, mačkáme si “pneumatiky” okolo brucha a no, pravdupovediac, dostávame sa často do zlej nálady, lebo nevidíme pokrok. Treba si však uvedomiť, že zo dňa na deň nebudeme mať figúru modelky, svalovú hmotu fitnesky a energiu profesionálneho športovca. Aj tu platí, že trpezlivosť ruže prináša.

Čo robím ja? Mne osobne sa osvedčilo niekoľko spôsobov sledovania progresu a povzbudzovania samej seba. Ale najprv, čo nerobím: Zaprvé – snažím sa čo najmenej obzerať v zrkadle. Zadruhé – nevážim sa príliš často. Váha, hoci chcem, aby išla dolu, nie je rozhodujúcim faktorom, ktorý mi povie, či som niekde pokročila. A čo teda robím? Založila som si zošitok, kde si píšem dátumy a k nim miery, odmerané hneď ráno a v čase ďaleko od “mojich dní”, lebo vtedy je telo ženy celé ofučané, navodnané a iné hrôzostrašnosti. Merám sa raz za mesiac, ale stačilo by podľa mňa aj raz za dva mesiace. Len treba vydržať. No a druhá vec, ktorá sa mi osvedčila je dokumentovanie fotografiami. Takisto približne v rovnakom čase sa snažím robiť si fotky. No a také fotky keď si dáte potom pekne jednu k druhej z určitého časového rozmedzia, vám prezradia viac ako čokoľvek iné. fjvbfkjh

Rada by som sa tu teraz pochválila mojimi výsledkami, ale zatiaľ sa musím priznať, že som ešte nie až tak poctivá a výsledkov je málo – resp. nie dosť veľa postačujúcich. Ale veď takýchto premien na internete, Facebooku a kade tade nájdete hromadu. Ak sa budem mať čím pochváliť, tak to urobím, lebo veď kto by sa so svojím úspechom deliť nechcel. 

6. Hnacie motory – motivátori – podpora

Posledná vec, o ktorej by som na túto tému a v tomto blogu chcela hovoriť je podpora okolia, rodiny, priateľov a partnerov. Osobná motivácia a motivácia od iných ľudí – a to, čo nás poháňa. 

Čo robím ja? Neustále sa snažím sledovať blogy, stránky a podobne, kde sa píše o skvelých premenách ľudí (nie preto, aby som im závidela alebo ich kritizoval, ale aby ma to inšpirovalo), o zdravej výžive a dobrých cvikoch. Je ich mnoho a stačí si vybrať. Keďže sa chcem cítiť lepšie, tak už to je samo o sebe motiváciou a keďže si chcem užívať svoj shopoholizmus naplno, a môcť si obliecť všetko čo sa mi páči, nie len to, na čo mám postavu, to je ďalším hnacím motorom. Dôležitá je sebaláska a spokojnosť so svojou osobou – ako navonok, tak aj zvnútra.

Ako som spomínala, cvičievam s osobnou trénerkou a ona ma vie tiež riadne nakopnúť a motivovať. Ak ste ako ja, že sa často sami nedonútite, tak odporúčam investovať do trénera. Alebo ďalšou variantov je mať niekoho, s kým budete cvičievať, kto má podobné ciele a zmýšľanie, porozpráva sa s vami o témach zdravého životného štýlu a skrátka bude vaším spolubojovníkom. Ja mám osobne šťastie aj na kamaráta Maťa, ktorý ma jednak do fitka dotiahol, a ktorý ma vie podporiť aj nakopnúť a vždy sa teším, ke´d si ideme zacvičiť aspoň nachvíľu spolu. motivation

No a ešte je tu môj bojfrend, ktorý je asi najväčším hnacím motorom, lebo ako jediný dáva pozor na môj mlsný jazyk a kontroluje ma, keď ho o to požiadam a neprestane ani keď sa ofučím. Poznám veľa dievčat, ktoré kritiku svojich frajírov znášajú ťažko, ale ja sa na to snažím pozerať triezvo, aj keď nie vždy to ide a som rada, keď ma sprdne a donúti ma vstúpiť si do svedomia. Jeho úprimnosť ma motivuje, lebo ma má rád takú aká som, ale viem, že ke´d dosiahnem svoje ciele, ktoré som si stanovila, tak sa bude tešiť so mnou (šak bodaj by nie).

No to je teda na dnes všetko. Napíšte mi, čo motivuje Vás? Akým športom alebo cvičeniam sa venujete najradšej? A priznajte sa, ako Vám to ide… 🙂

maxresdefault
Krásny októbrový deň prajem:)

 

4 thoughts on “Motivačný blog o ceste za zdravším ja II. (cvičenie, hnacie motory, sledovanie progresu…)

  1. katka

    Mňa najviac motivuje môj manžel lebo mi je príkladom A vždy sa má opýta či som si istá že si nezdravé jedlo chcem dať do úst. Vďaka nemu som prestala kupovať A jesť sladké A vôbec ale vôbec mi to nechýba.
    Začala som dávať pozor na etikety V obchodoch A prestala som kupovať spracované potraviny. Čo najčerstvejšie A najmenej spracované je naj pre telo. Keď varim, viem presne čo som do toho dala. Pozor aj na mix korenie (sú tam samé ecka). Ryža sa dá nahradiť uvarenú sosovicou, alebo fazuľou. Vlk sa nasýti aj ovca zostane celá.
    No A čo sa týka cvičenia tak rada chodím von aj 2x za deň S mojím babom. On sa naučí Veľa O prírode A ja robím niečo pre seba. Keďže nepoužívam MHD, ale chodím všade autom, snažím snažím sa aspoň zaparkovať ďaleko aby som sama prešla.
    Takže tak odomna. Chcela by som ešte do budúcna zaobstarať sedačku na bicykel pre môjho syna, aby som ho mohla bravat kade tade aj ajs manželom.
    Veľa šťastia Marinka! Motívuj ma aj naďalej 🙂

    1. koniarova.marina@gmail.com

      Katka, ďakujem za Tvoju skúsenosť a myslím, že robíš všetko presne tak ako treba 🙂

  2. katka

    Mňa najviac motivuje môj manžel lebo mi je príkladom A vždy sa má opýta či som si istá že si nezdravé jedlo chcem dať do úst. Vďaka nemu som prestala kupovať A jesť sladké A vôbec ale vôbec mi to nechýba.
    Začala som dávať pozor na etikety V obchodoch A prestala som kupovať spracované potraviny. Čo najčerstvejšie A najmenej spracované je naj pre telo. Keď varim, viem presne čo som do toho dala. Pozor aj na mix korenie (sú tam samé ecka). Ryža sa dá nahradiť uvarenú sosovicou, alebo fazuľou. Vlk sa nasýti aj ovca zostane celá.
    No A čo sa týka cvičenia tak rada chodím von aj 2x za deň S mojím babom. On sa naučí Veľa O prírode A ja robím niečo pre seba. Keďže nepoužívam MHD, ale chodím všade autom, snažím snažím sa aspoň zaparkovať ďaleko aby som sama prešla.
    Takže tak odomna. Chcela by som ešte do budúcna zaobstarať sedačku na bicykel pre môjho syna, aby som ho mohla bravat kade tade aj ajs manželom.
    Veľa šťastia Marinka! Motívuj ma aj naďalej 🙂

    1. koniarova.marina@gmail.com

      Katka, ďakujem za Tvoju skúsenosť a myslím, že robíš všetko presne tak ako treba 🙂

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *